czwartek, 31 października 2013

Sposób na jesienną chandrę czyli sałatka z rukoli z pomarańczowym vinegretem





Kolejne zielstwo ujarzmione :) Rukola

Sałatkę wymyśliłam na pewno miłe spotkanie z przekonaniem, że jej nie będę jadła. Bo rukola. Ale jak wpadłam na pomysł pomarańczowego vinegretu i spróbowałam go z rukolą to zostałam kupiona. Nigdy nie mów nigdy. Gram w zielone. 
Jest to moja ulubiona forma podania rukoli. Jest lekko słodka, dodatek cebulek jest niezbędny, nadają ciekawy charakter całej potrawie.




Składniki:
  • paczka rukoli
  • garść orzechów włoskich
  • garść płatków migdałowych
  • 70 g sera lazur z niebieską pleśnią
  • 1 mały słoik cebulek marynowanych w occie balsamicznym
  • 1 gruszka
  • sok z cytryny
Pomarańczowy vinegret:
  • sok wyciśnięty z połowy pomarańczy
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka octu winnego
  • 2 łyżki zalewy z cebulek marynowanych
  • 1/2 startego ząbka czosnku
  • 1 łyżeczka musztardy
  • sól i pieprz



Rukolę wypłukałam i osuszyłam na ściereczce. Wsypałam ją do miski, w której podałam sałatkę. Wkruszyłam ser pleśniowy, dodałam uprażone orzechy i płatki migdałów. Lekko wymieszałam z sałatą. Gruszkę pokroiłam w cienkie plasterki i skropiłam sokiem z cytryny. Dodałam do salaterki. Na końcu dorzuciłam cebulki i delikatnie wymieszałam z pomarańczowym vinegretem.

fot.A.S.-M.



Uwagi:
  1. Sos należy dodać przed samym podaniem, bo rukola, jak każda sałata, szybko więdnie.

3 komentarze:

  1. Jadłam w ostatni czwartek i naprawde polecam:) :)))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. jest przepyszna w smaku i lekka nawet na kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. owszem jest rewelacyjna,nie miałam sera lazur,ale dodałam inny ostry i po prostu niebo w gębie,muszę Ci powiedzieć,że vinegret z pomarańczy to strzał w dziesiątkę,sałatkę tę zrobiłam na urodzinowe przyjęcie,goście byli zachwyceni,dzięki:)))

    OdpowiedzUsuń