piątek, 21 czerwca 2013

Uff jak gorąco, czyli sałatka na upały...







Skwar tak mi się daje we znaki, że nie mam ochoty gotować. Odwiedza mnie dzisiaj moja koleżanka, którą chcę miło ugościć. Lekki deser z truskawkami już siedzi w lodówce, a ja zabrałam się do robienia sałatki, której nazwa szumnie brzmi "Fusilli con zucchine alla scapece". Czyli po prostu "Sałatka makaronowa z cukinią i octem balsamicznym" Dla tych, którzy ciągle mówią, że nie mają czasu na gotowanie ;)


Składniki:
  • 350 g makaronu (użyłam kolorowego fusilli)
  • 4 łyżki oliwy
  • 2 cukinie
  • 3 łyżki octu balsamicznego
  • 2 ząbki czosnku, obrane i cienko pokrojone
  • 15 listków świeżej mięty
  • 100 g fety, pokrojonej w kostkę
  • sól i pieprz

Ugotować makaron al dente w osolonej wodzie. Odcedzić i przepłukać pod bieżącą wodą. Bardzo dobrze odsączyć z wody. Cukinie pokroić w półplasterki i usmażyć na rozgrzanej oliwie. Mieszać od czasu do czasu, mają lekko zbrązowieć. Dodać ocet i czosnek (będzie trochę pryskać), wymieszać i dodać miętę. Doprawić solą i pieprzem. Ostudzić i dodać do makaronu, wymieszać z fetą i odstawić, żeby smaki się przegryzły. 





Smacznego :)


Uwagi:
1. Przepis pochodzi z "Gino`s Pasta" z moimi małymi zmianami.
2. Można użyć dowolnego makaronu, który nadaje się na sałatki.

5 komentarzy:

  1. łatwa,smaczna,lekka. NIC WIĘCEJ W TAKI upał nam nie potrzeba. na pewno jeszcze nie raz zagości na moim stole

    OdpowiedzUsuń
  2. prawda,że szybko się ją robi? cieszę się, że smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mógłbym to jeść i jeść ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sałatka łatwa w wykonaniu i przepyszna polecam!!!

      Usuń
  4. sałatka łatwa w przygotowaniu i bardzo smaczna polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń