poniedziałek, 23 września 2013

Mimozami jesień się zaczyna czyli muffiny z gruszką i kandyzowanym imbirem






Pierwszy dzień jesieni. Aura nas nie rozpieszcza. Paskudna, wietrzna pogoda. Gdzie piękna, złota, polska jesień? No dobra, od czasu do czasu wyszło dzisiaj słońce, a ja jak głupia latałam z aparatem i próbowałam robić zdjęcia. Trochę mi się udało :)

Na poprawę humoru polecam te muffinki. Pachną błogo i tak samo smakują. Zrobiłam je w foremce silikonowej w kształcie róż. Każda róża to 280 kcal. Idealne na drugie śniadanie np. do szkoły lub do pracy. 


Składniki:

  • 125 g mąki pszennej
  • 75 g cukru białego
  • 35 g cukru brązowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 70 ml jogurtu naturalnego
  • 70 ml oleju
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 jajko
  • 150 g gruszek (obranych, ok. 3/4 dużej gruszki) 
  • 3 grudki kandyzowanego imbiru

Wszystkie składniki suche połączyłam ze sobą w misce. Dodałam wszystkie składniki mokre i szybko wymieszałam. Niezbyt dokładnie. Dodałam pokrojony w drobną kostkę imbir kandyzowany i pokrojone w kostkę gruszki. Wyłożyłam do foremki silikonowej i wyszło mi 6 dużych róż. Piekłam 25 minut w temperaturze 180 st.C. 



fot.A.S.-M.


Uwagi:

  1. Skorzystałam z przepisu Doroty, robiąc muffinki z połowy porcji oraz zamieniając śmietanę na jogurt i dodając kandyzowany imbir. 

1 komentarz:

  1. gruszki z imbirem sa pyszne,zwłaszcza na taki dzień jak dzisiaj,deszczowy i zimny;rozgrzewają od środka i robi się przyjemniej,konfitura tez jest okey,zrób a sama się przekonasz:)

    OdpowiedzUsuń